Actueel Agenda menu

Laatst bijgewerkt: 10-07-2024

Welkom bij Lyceum Elst. Wij hechten veel waarde aan de privacy van onze leerlingen, ouders, medewerkers en bezoekers van onze website. In deze privacyverklaring leggen wij uit welke gegevens wij verzamelen, waarom wij deze gegevens verzamelen en hoe wij uw privacy waarborgen.

1. Wie zijn wij?

Lyceum Elst Adres: Auditorium 3, 6661 TZ Elst E-mail: info@lyceumelst.nl Website: www.lyceumelst.nl

2. Welke persoonsgegevens verzamelen wij?

Wij kunnen de volgende persoonsgegevens verwerken:

• Contactgegevens: naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres
  • Leerlinggegevens: naam, geboortedatum, leerresultaten, aanwezigheid
  • Medewerkersgegevens: naam, functie, contactgegevens, arbeidscontractinformatie
  • Websitegebruikgegevens: IP-adres, browserinformatie, bezochte pagina’s

3. Doeleinden van gegevensverwerking

Wij verwerken persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

• Onderwijs en begeleiding: om kwalitatief onderwijs en persoonlijke begeleiding te kunnen bieden.
  • Communicatie: om contact op te nemen met leerlingen, ouders en medewerkers.
  • Wettelijke verplichtingen: om te voldoen aan de wet- en regelgeving.
  • Websitegebruik: om onze website te analyseren en verbeteren.

4. Grondslagen voor verwerking

Wij verwerken persoonsgegevens op basis van de volgende grondslagen:

• Uitvoering van een overeenkomst: bijvoorbeeld de onderwijsovereenkomst met leerlingen.
  • Toestemming: bijvoorbeeld voor het gebruik van foto’s op de website.
  • Wettelijke verplichting: bijvoorbeeld het bijhouden van leerlinggegevens.
  • Gerechtvaardigd belang: bijvoorbeeld voor het verbeteren van onze diensten en website.

5. Bewaartermijn

Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, tenzij wij wettelijk verplicht zijn om gegevens langer te bewaren.

6. Delen van persoonsgegevens

Wij delen uw persoonsgegevens alleen met derden als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze diensten of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Wij zorgen ervoor dat uw gegevens altijd zorgvuldig worden behandeld en goed beveiligd zijn.

7. Beveiliging van persoonsgegevens

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of onrechtmatige verwerking.

8. Uw rechten

U heeft het recht om:

• Inzage te krijgen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken.
  • Correctie te vragen van onjuiste of onvolledige gegevens.
  • Verwijdering te verzoeken van persoonsgegevens die niet langer nodig zijn.
  • Beperking van de verwerking te vragen in bepaalde gevallen.
  • Bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens.
  • Gegevensoverdraagbaarheid te vragen, indien van toepassing.

Om een van deze rechten uit te oefenen, kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens onderaan deze verklaring.

9. Contact

Als u vragen heeft over deze privacyverklaring of de verwerking van uw persoonsgegevens, kunt u contact met ons opnemen:

• E-mail: info@lyceumelst.nl
  • Adres: Auditorium 3, 6661 TZ Elst

Wij behouden ons het recht voor om deze privacyverklaring te wijzigen. Wij raden u aan om deze verklaring regelmatig te raadplegen zodat u op de hoogte blijft van eventuele wijzigingen.

Deze privacyverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 10-07-2024