Actueel Agenda menu

Klachten

Klachten

U bent niet tevreden over de afhandeling van uw klacht: wat nu?

Wanneer de afhandeling door de school niet tot tevredenheid heeft geleid, kunt u een beroep doen op de klachtenregeling. Het bestuur van Quadraam is wettelijk verplicht te beschikken over een klachtenregeling. Het bestuur van Quadraam heeft zich aangesloten bij de landelijke Klachten Commissie Onderwijs (LKC). Als de mogelijkheden om binnen de school tot een bevredigende oplossing te komen zijn uitgeput kunt u zich wenden tot het LKC.

Klachtenregeling

Mediation voor officiële klacht

Onderwijsgeschillen biedt ook mediation aan voordat er een officiële klacht bij de LKC is ingediend. U kunt dan tot een oplossing voor een (dreigend) conflict komen met behulp van een mediator van Onderwijsgeschillen en zo een formele procedure voorkomen. Om te bespreken of mediation tot de mogelijkheden behoort kunt u contact opnemen met de Mediationdesk van Onderwijsgeschillen.

U kunt de Mediatondesk bereiken via telefoonnummer 030-2809590 of e-mail mediation@onderwijsgeschillen.nl
Meldpunt vertrouwensinspecteurs:
0900 – 111 31 11 (lokaal tarief)

Ouders, leerlingen, docenten, directies, besturen, maar ook vertrouwens-contactpersonen kunnen de vertrouwensinspecteur van de Onderwijsinspectie raadplegen wanneer zich in of rond de school (ernstige) problemen voordoen op het gebied van:
• seksuele intimidatie en seksueel misbruik;
• psychisch en fysiek geweld;
• discriminatie en radicalisering.

Meldingen die binnen deze bovengenoemde categorieën vallen, kunnen voorgelegd worden aan de vertrouwensinspecteur. Deze zal luisteren, informeren en zo nodig adviseren. Uw melding wordt geregistreerd in een vertrouwelijk dossier van de VI. Zo nodig kan de vertrouwensinspecteur(VI) ook adviseren in het traject naar het indienen van een formele klacht of het doen van aangifte. Meer informatie hierover kunt u vinden op: www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen

Volg ons