Net als iedere andere middelbare school moet ook Lyceum Elst voldoen aan de kwaliteitseisen van de Wet op de Kwaliteitszorg en de Wet op het Onderwijstoezicht. Wij hanteren als school een kwaliteitsbeleidsplan waarin doelstellingen, procedures en activiteiten in het kader van de kwaliteitszorg zijn verwoord.
Doelen van ons kwaliteitsbeleid:
Natuurlijk geven we u graag inzicht in de resultaten en slagingspercentages van Lyceum Elst. De slagingspercentages van de laatste 4 schooljaren zien er als volgt uit:
’23-’24 | ’22-’23 | ’21-’22 | ’20-’21 | |
vwo | 93% | 95% | 92% | 98% |
havo | 95% | 89% | 97% | 98% |
mavo+ | 92% | 93% | 100% | 98% |
Voor verdere informatie over resultaten, onderwijsbeleid, kwaliteit en bedrijfsvoering kunt u kijken op www.scholenopdekaart.nl.
Het blijven investeren in de kwaliteit van ons onderwijs is erg belangrijk. We lichten graag een aantal van deze investeringen toe:
De ontwikkeling van onze leerlingen en het behalen van goede resultaten zijn van groot belang. Daarom stellen wij eisen aan iedere leerling, bouwen een relatie op en bieden de leerling uitdaging. Onze lessen zijn kwalitatief goed, en we bieden een degelijke voorbereiding op het eindexamen.
Werken aan de kwaliteit van stagebegeleiding van docenten in opleiding helpt om de kwaliteit van het onderwijs van de toekomst te borgen. Onze school is dan ook een opleidingsschool.
Om het kwaliteitsbeleid succesvol na te leven is toetsing een belangrijk punt. Lyceum Elst toetst zelf de uitvoering van het kwaliteitsbeleid en wordt door externe instanties getoetst.
Belangrijke elementen die wij zelf regelmatig gebruiken voor kwaliteitsverbetering:
De Inspectie van het Onderwijs heeft in zijn laatste KwaliteitsOnderzoek (KO) vastgesteld dat de kwaliteit van het onderwijs op de vwo, havo en mavo+ voldoet aan de gestelde normen.